Retourneren en ruilen
OVER ONS
Bij Woonely streven we ernaar om onze klanten volledig 100% tevreden te stellen met hun aankopen. Mocht u om welke reden dan ook ontevreden zijn met uw aankoop, dan kunt u het product eenvoudig retourneren. Hieronder vind u alle informatie over ons retourbeleid.
RUILEN
Mocht u een product willen ruilen, verzoeken wij u het ongewenste artikel te retourneren volgens de retourinstructies en een nieuwe bestelling te plaatsen voor het gewenste product. Dit zorgt ervoor dat uw nieuwe item snel bij u word afgeleverd en u geen risico loopt dat het product uitverkocht raakt.
RETOURNEREN
Retourbeleid. U kunt een product binnen 14 dagen na uw aankoop retourneren. U heeft vanaf het moment van het aangeven van de retour 14 dagen de tijd om uw product terug te sturen.
PRODUCTEN BOVEN DE 30 KILO
-
Stuur een e-mail naar onze klantenservice via support@woonely.nl en geef aan dat u een retour wilt doen met een product boven de 30 kilo. U ontvangt dan van ons de benodigde informatie.
- Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en voeg het retour formulier bij. Het retour formulier ontvangt u van ons na aangeven retour.
- Wij vragen bij onze vervoerder een ophaalopdracht voor u in te plannen. De retour kosten voor deze service bedraagt €35,- en zijn voor uw eigen rekening.
- Kies een doordeweekse dag uit om uw retour te laten ophalen. Zodra wij uw retour aanvraag hebben ontvangen, krijgt u van ons een bevestigingsmail met de afhaal datum.
- Zodra wij uw retour zending hebben ontvangen, gaan wij direct aan de slag met de terugbetaling. Wij zorgen er dan voor dat het bedrag binnen 14 dagen van uw geretourneerde producten wordt teruggestort op uw rekening waarmee de transactie is verricht. De kosten van de retourzending zullen wij verrekenen met het terug te storten bedrag van uw bestelling. Wij vragen hiervoor uw begrip.
U zou uiteraard zelf de grote pakketten naar ons terug mogen sturen of brengen naar ons adres op: Rondweg 26, 8091XB, Wezep. hiervoor word geen retour kosten verrekend. dit is geheel uw eigen keuze en gaat op afspraak.
PRODUCTEN ONDER DE 30 KILO:
- Stuur een e-mail naar onze klantenservice via support@woonely.nl en geef aan dat u een retour wilt doen. U ontvangt dan van ons de benodigde informatie, alsmede een retour formulier.
- Verpak het product zorgvuldig in de originele verpakking en voeg het retour formulier bij.
- Regel zelf een verzendlabel via www.postnl.nl/tarieven. Het verzendadres waar u naar toe kunt retourneren is Rondweg 26, 8091XB Wezep. De retour kosten zijn voor uw eigen rekening.
- Plak het verzendlabel op de originele verpakking. Geef het pakket af bij een Postnl Locatie bij u in de buurt. Bewaar uw verzendbewijs goed. Hier staat een Track & Trace code op waarmee u de retour kunt volgen.
- Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen, gaan wij direct aan de slag met de terugbetaling van uw geretourneerde producten. binnen 14 dagen wordt het bedrag terug gestort op uw rekening waarmee de transactie is verricht.
U zou uiteraard zelf de producten naar ons mogen terug brengen op Rondweg 26, 8091XB, Wezep. Dit is geheel uw eigen keuzen en gaat op afspraak.
VERKEERD OF BESCHADIGD PRODUCT ONTVANGEN
Ondanks onze uiterste service die wij proberen te verlenen kan het helaas gebeuren dat een product schade oploopt voor of tijdens de bezorging. Ook zou het kunnen voorkomen dat u een verkeerd product ontvangt. Mocht dit bij u voorkomen neem dan contact op met onze klantenservice via support@woonely.nl. Wij zorgen ervoor dat u het juiste of onbeschadigde product zo snel mogelijk ontvangt.
TRANSPORTSCHADE
Mocht het voorkomen dat er transportschade is opgelopen, dient u dit binnen 3 dagen na aflevering van de producten schriftelijk te melden bij onze klantenservice op Support@woonely.nl. Dit moet aangetoond worden met foto's van de transportschade die is opgelopen.
TERUGBETALINGEN:
- Inspectie: Na ontvangst van uw retourzending zullen wij het product inspecteren. Als het product voldoet aan onze retourvoorwaarden, zullen wij de terugbetaling verwerken.
- Terugbetalingsmethode: Terugbetalingen worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die is gebruikt voor de oorspronkelijke aankoop.
- Verwerkingstijd: Terugbetalingen worden doorgaans binnen 14 dagen na ontvangst van de retourzending verwerkt.
RETOUR VOORWAARDEN
-
Het is verplicht de zending te retourneren in de originele verpakking.
-
Retour kosten komen voor uw eigen rekening.
-
U dient er zelf voor te zorgen dat wij de producten weer retour ontvangen. Dit geldt niet voor het afhalen van producten boven de 30 kilo die door ons zijn ingepland.
-
Producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling worden geretourneerd.
-
Na aanmelding van uw retourzending heeft u 14 dagen de tijd om het product te retourneren
-
Het product moet in ongebruikte en oorspronkelijke staat verkeren, met alle labels en verpakkingen in tact. Mits dit niet het gedaan is hebben wij het recht deze kosten in rekening te brengen.
-
Als de producten beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten hebben wij het recht deze kosten in rekening te brengen. Om schade tijdens het transport van de retour te voorkomen is het noodzakelijk dat u het product goed en zorgvuldig verpakt zoals aangegeven.
-
Wij betalen het aankoopbedrag exclusief de verzendkosten voor de heenzending aan u terug.
-
Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren of beschadigde retourzendingen die door u zijn uitgevoerd.
-
Zorg ervoor dat het retour formulier bij het retour pakket zit.
-
Terugbetalingen worden uitgevoerd binnen 14 dagen op de rekening waarmee de transactie is verricht.
-
Transportschade moet u binnen 3 werkdagen na aflevering worden gemeld om aanspraak te kunnen maken op de garantie. dit moet worden aangetoond met foto's van de transportschade.
VEELGESTELDE VRAGEN
Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt? Retourzendingen worden doorgaans binnen 14 werkdagen na ontvangst verwerkt. U ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de terugbetaling is voltooid.
Kan ik een product ruilen in plaats van retourneren? Wij verzoeken u het ongewenste product te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen voor het gewenste product. Dit zorgt ervoor dat uw nieuwe artikel snel wordt geleverd en beschikbaar blijft.
Hoe retourneer ik zo veilig mogelijk? Verpak de goederen in de originele verpakking. En waar nodig extra verpakkingsmateriaal om beschadiging te voorkomen. Zodat u het volledige koopbedrag terug kan ontvangen als wij de producten zonder schade in ons magazijn hebben gekregen. Door in de originele verpakking te retourneren is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Verwijder waar nodig het oude verzendlabel van de originele verpakking.
Wat moet ik doen als ik de originele verpakking niet meer in huis heb? Geen probleem, we bekijken de staat van het teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is, dit kan oplopen tot maximaal 25% van de aankoopprijs.
CONTACT INFORMATIE
Heeft u vragen over retourneren of ruilen? Onze klantenservice staat voor u klaar. U kunt ons bereiken via:
E-mail: Support@woonely.nl
Telefoon: 06-22586719
Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00
Wij streven ernaar om al uw vragen en verzoeken zo snel mogelijk te beantwoorden.